Mislukt – virus gedetecteerd [oplossing]

By | april 17, 2013

De melding “Mislukt – virus gedetecteerd” is een veelvoorkomend probleem en komt voornamelijk voor bij Google Chrome, Firefox en de virusscanner van AVG. De meest voorkomende oorzaak is de controle die AVG uitvoert op de bestanden die worden gedownload, maar ook bij bijlagen in e-mail-berichten komt dit probleem voor.

In de eerste plaats lijkt dit een probleem van AVG, maar in de meeste gevallen wordt de melding “Mislukt – virus gedetecteerd” niet voor niets gegeven en is er vaak toch meer aan de hand zoals een malware en of virusinfectie die deze problemen veroorzaakt.

Wanneer u deze problemen heeft of meldingen krijgt zoals “Mislukt – virus gedetecteerd” in Google Chrome of Firefox raden wij u aan om uw computer grondig te laten controleren op aanwezigheid van malware en andere kwaadaardige software.

Mislukt - virus gedetecteerd [oplossing]

Mislukt – virus gedetecteerd

Mislukt – virus gedetecteerd [oplossing]

Wat moet u zeker niet doen!

  1. Grijp niet direct naar “Systeemherstel” bij malware gerelateerde problemen, door het gebruik van systeemherstel zullen vaak alleen de laadpunten van de malware in het register worden verwijderd, de bestanden behorende tot de malware zullen dan echter nog aanwezig zijn.
  2. Gebruik nooit register-cleaners en andere software die het systeem opschonen op een geïnfecteerde computer, in de eerste plaats kunnen deze de heuristische scans beïnvloeden en daarnaast zijn er malware varianten die legitieme bestanden verplaatsen naar tijdelijke mappen. Zodra deze worden opgeruimd door de betreffende software is het lastig of zelfs onmogelijk om hiervan nog iets te herstellen.

Gratis hulp bij virussen
Wanneer u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is met een virus, adware, spyware of andere malware is het raadzaam om uw computer grondig te controleren op aanwezigheid van malware, hiervoor kunt u gebruik maken van het onderstaande stappenplan, deze is te gebruiken bij allerhande problemen en is bedoeld om een goede basis te verkrijgen zodat er snel de oorzaak achterhaald kan worden en we voor u een passend advies op maat kunnen geven omtrent de problemen.

Stap 1 – Aanmelden op PC Web Plus

Stap 2 – Stappenplan uitvoeren

Middels deze handleiding die uit drie stappen bestaat kunnen de experts op het forum van PC Web Plus uw computer grondig controleren op aanwezigheid van malware.

  • RSIT uitvoeren (Analyse programma waarmee handmatig uw computer gecontroleerd wordt).
  • HitmanPro (Cloud-scanner om te controleren op actieve malware)
  • MalwareBytes Anti-Malware (Malwarescanner om uw gehele computer te controleren)

Stap 3 – Nieuwe onderwerp openen op het forum

  • Geef als eerste in uw bericht een zo goed mogelijke omschrijving van uw probleem.
  • Wanneer uw beveiligingspakket melding geeft van een virus of malware, geef dan even aan om welke detectie dit gaat zoals de gegeven naam en locatie.
  • Vertel eventueel wat u zelf al heeft geprobeerd om het probleem te kunnen oplossen.
  • Plaats de verkregen logbestanden van het stappenplan in een nieuw onderwerp als bijlage in uw bericht
  • Mocht u problemen ondervinden bij het uitvoeren van dit stappenplan maak dan gewoon een nieuw onderwerp aan op het forum en beschrijf uw problemen, zo kunnen we u een andere oplossing aanbieden.
  • Wanneer het probleem opgelost lijkt na het uitvoeren van dit stappenplan plaats dan alsnog even de verkregen logbestanden zodat we uw computer verder kunnen controleren en kunnen zien wat er is verwijderd en gedetecteerd.

Vervolgens wordt u op het forum door een “expert” op het gebied van het verwijderen van virussen en malware geholpen, dit gebeurd geheel individueel. Uw probleem wordt dus geheel één op één behandeld door de betreffende `security specialist´ op het forum van PC Web Plus.

Zoekopdrachten:

  • gedetecteerd
  • mislukt virusscan is mislukt
  • error 0xE001D026
  • virus gedetecteerd
  • doctoantivirus verwijderen
  • virusscan mislukt
  • mislukt - virusscan is mislukt
  • mislukt virusscan is mislukt in chrome